Beyoncé zet Super Bowl in vuur en vlam

De Verenigde Staten stonden gisteren helemaal in teken van de 50ste Super Bowl, dé hoogmis van het Amerikaanse sportjaar. De Super Bowl staat elk jaar garant voor spektakel en voor velen is de show veel belangrijker dan wat zich sportief op het veld afspeelt. Ook dit jaar was de 'half time show' een sensatierijk optreden, waar iedereen al maanden naar uitkeek.

Dit jaar was Coldplay de hoofdact, maar het was toch vooral Beyoncé die alle aandacht naar zich toe zoog. Bruno Mars maakte het plaatje compleet. Samen zorgden ze voor een kleurrijke show, die de mond van vele Amerikanen deed openvallen.

Bekijk de show hier integraal:

Toch is zelfs Beyoncé niet onfeilbaar. Zo kon de R&B-diva maar nipt een val vermijden. Hoewel velen het akkefietje niet eens opmerkten, waren anderen er heel snel bij op sociale media om van het moment te smullen.

Emotie tijdens volkslied
Niemand kan zich een wedstrijdje American football indenken zonder het Amerikaans volkslied, the Star-Spangled Banner. Deze eer viel ditmaal Lady Gaga te beurt en zij maakte van de gelegenheid gebruik om fatsoenlijker dan anders op het podium te verschijnen. Ze treedt dan ook in de voetsporen van vele illustere voorgangers.

Astronomische bedragen

De Super Bowl is naast een jaarlijks sportief hoogtepunt ook een hoogmis voor reclamemakers. Met een kijkerspubliek van 120 miljoen Amerikanen en 160 miljoen buitenlanders betalen bedrijven astronomische bedragen voor een spotje. Voor één tv-spot van een halve minuut betalen adverteerders 4,5 miljoen euro, ze betalen dus 150.000 euro voor één seconde uitzendtijd.