N-VA ruilt V-teken in voor 'helfie'

De N-VA lanceert vandaag een nieuw ‘voorjaarsoffensief’ en ruilt daarbij het v-teken, symbool tijdens de laatste verkiezingscampagne, in voor een ‘duwende hand’, die ze de 'helfie' gedoopt hebben. Het nieuwe symbool maakt deel uit van een nieuwe campagne van N-VA: ‘De motor van de vooruitgang’.

De campagne van N-VA is opmerkelijk, want de volgende verkiezingen staan pas gepland over drie jaar.“Dat een regeringspartij zoiets doet zonder verkiezingen in het vooruitzicht is wel heel speciaal”, zegt ook VTM NIEUWS-journalist Dirk Van den Bogaert.

Het nieuwe symbool dat bij die nieuwe campagne hoort, is een duwende hand. Onder de hashtag 'Helfie' stelden partijleden het nieuwe symbool voor op Twitter. Tijdens de vorige campagne gebruikte N-VA nog het beroemde v-symbool, wat ‘Verandering voor vooruitgang’ symboliseerde. Maar nu gaat de partij dus voor een duwende hand. Die hand moet symbool staan voor de duwkracht van ‘De motor van de vooruitgang’, meteen ook de nieuwe slogan van de imagocampagne van de partij. Het v-teken zal echter niet helemaal verdwijnen, maar zal samen met het nieuwe beeld voor de partij staan.

Bedoeling van het nieuwe symbool en de imagocampagne, is een positieve perceptie rond de partij te creëren. Ook al liggen er geen verkiezingen in het verschiet. Nu de N-VA ook federaal mee regeert, wil de partij haar verwezenlijkingen in de zogenaamde 'kibbelregering' in de verf zetten. Daarom schakelt de partij van voorzitter Bart De Wever van ‘De kracht van verandering’ en ‘Verandering voor vooruitgang’, de twee vorige campagneslogans, over op ‘De motor van de vooruitgang’.“N-VA wil vooral de nadruk leggen op vooruitgang. Ze willen tonen dat er naast alle ruzies ook wel dingen gerealiseerd worden”, vertelt Van den Bogaert