Wilde weldoener blijkt reclamestunt

De briefjes van tien euro die nu al enkele dagen in de brievenbussen vallen in de Spaarstraat in Kessel-Lo, zijn dan toch niet het werk van een Lottowinnaar. Integendeel, het gaat om een reclamestunt van een website waar je kortingsbonnen kan downloaden.

In de Spaarstraat reageerden heel wat inwoners de voorbije dagen verrast. In zo’n 150 brievenbussen zat er twee dagen op rij een briefje van tien euro. Ook gisteravond sloeg de weldoener een derde keer toe. Alles samen had hij meer dan 3.000 euro uitgedeeld. Alleen de bussen met een sticker tegen reclame bleven leeg.

Wie de weldoener was, was al die tijd een mysterie. Eén vrouw dacht dat het om een kleine, zwarte man ging, die ze had gezien terwijl ze haar ramen aan het wassen was. Andere buren dachten dan weer aan iemand uit de buurt die een tijdje geleden die Lotto had gewonnen.

Maar niets is minder waar. Het geld komt van myShopi, een bedrijf dat reclamefolders verspreidt en ook een app heeft waarvan je kortingsbonnen kan downloaden. Met de stunt wilden ze aantonen dat mensen geld kunnen besparen met kortingsbonnen uit reclamefolders.