Nieuw: pizza bestellen via de ogen

De restaurants van Pizza Hut willen hun klanten pizza laten bestellen door middel van oogbewegingen. Volgens het restaurant gaat het om het eerste ‘Subconscious Menu’, een menu dat samengesteld wordt op basis van het onderbewustzijn.  

Iedereen kent het wel: pizza bestellen, lang twijfelen over welke soort en uiteindelijk toch de verkeerde keuze maken. Bij Pizza Hut willen ze daar verandering in brengen. Ze presenteren daarom hun klanten de menukaart op een tablet. De menu-app volgt dan de oogbewegingen van de klant, kijkt naar welke toppings hij of zij het langste kijkt en beslist op basis daarvan welke pizza de klant wil.

Wie dus lang staart naar tomaat en ananas, krijgt even later een pizza met die twee toppings. De app heeft slechts 2,5 seconde nodig om de keuze te registreren. Wie denkt dat de keuze door deze nieuwe regel beperkt wordt, heeft het mis. Het menu kent bijna 5.000 verschillende combinaties van toppings.

Volgens Pizza Hut is 98 procent van de mensen die de app getest hebben laaiend enthousiast. En geen nood: wie niet tevreden is met de keuze gemaakt op basis van de oogbewegingen, kan nog altijd zijn keuze handmatig aanpassen.