Magazines krijgen opnieuw klappen

De Nederlandstalige magazinemarkt in ons land doet het opnieuw uitermate slecht. Zowat alle bladen gaan achteruit, blijkt uit cijfers van het CIM, het Centrum voor Informatie over de media. De gepubliceerde cijfers handelen over de periode juli 2012 tot juni 2013.

Alles samen werden er in die periode 6,897 miljoen nummers verkocht of 224.946 exemplaren minder dan de periode het jaar daarvoor. Dat komt neer op een daling van 3,16%.

De magazines die het zwaarst in de klappen delen zijn P-Magazine (-23% tot 34.854), Joepie (-19% tot 48.396) en Humo (-18% tot 150.232).

Maar ook de andere weekbladen doen het slecht. Tv Familie/Blik verloor 14,5 procent naar 90.635 exemplaren en Flair en Story gingen 13 procent achteruit tot respectievelijk 94.879 en 136.613 Knack moest 5,8 procent inleveren prijsgeven tot 104.542. Kerk en Leven daalde 7,4 procent en kwam uit op 295.614 exemplaren.

Enige lichtpunt is momenteel Tv Gids Primo, dat 9,5 pct vooruit ging naar 102.332 lezers.