Maandblad 'Ché' verdwijnt uit rekken

Binnenkort verdwijnt het maandblad Ché uit de winkelrekken, amper een half jaar na de herlancering. Dat meldt De Morgen. Volgens de uitgevers viel de nieuwe koers niet in de smaak bij de lezers en ook de adverteerders reageerden niet laaiend enthousiast. “Het had geen zin nog verder te doen”, aldus uitgever Cascade.

Eind 2015 nam Cascade het blad over van Think Media, dat inmiddels niet meer bestaat. Het doel van de overname was om het mannenblad een nieuw elan te geven: de bikinibabes verdwenen en het machogehalte moest verminderen. De lezers konden die nieuwe aanpak niet appreciëren. Waar Ché voor de overname nog 15.000 lezers had, slonk dat aantal tot een paar duizend. Ook adverteerders liepen niet warm voor de nieuwe Ché.

Een nieuwe koerswijziging was volgens de uitgeverij geen optie. “Het zou een erg zware taak geweest zijn, te zwaar voor een klein bedrijf als Cascade. En dus is dit het laatste nummer dat in de rekken ligt.”