MEDIALAAN koopt tv-zender Acht

MEDIALAAN neemt vanaf 1 juli 2016 de televisiezender Acht over van Concentra. Dat zijn beide partijen in een principeakkoord overeengekomen. MEDIALAAN hervormt Acht tot een mannenzender die in de loop van het najaar van start gaat.

Naast VTM, 2BE/Q2, Vitaya, VTMKZOOM en KADET breidt MEDIALAAN zo zijn tv-activiteiten verder uit. Een televisiezender specifiek voor mannen ontbrak nog in het plaatje. “In het huidige televisielandschap zijn er al heel wat vrouwenzenders te vinden, maar mannen worden nog niet specifiek bediend", zegt Erwin Deckers, CCO van MEDIALAAN. "Door de overname van Acht hebben we nu een opportuniteit om met een televisiekanaal voor mannen te starten."

"Mooie opportuniteit"
“We zijn verheugd met de overname van Acht, die onze televisieportefeuille heel mooi aanvult", zegt Peter Bossaert, CEO van MEDIALAAN. "We investeren al jaren in innovatie. Nieuwe kijkmodellen zijn dé groeipoot van MEDIALAAN. Klassieke tv blijft wel de belangrijkste contentbron van de digitale platformen. In die klassieke markt is Acht een hele mooie opportuniteit.”

De nieuwe zender zal programma’s brengen voor mannen tussen 18 en 54 jaar. Er zullen wel een aantal programma’s van Acht overgenomen worden, aangevuld met heel wat nieuwe titels. Meer informatie over het nieuwe programmaschema van Acht volgt in het najaar, bij de start van de mannenzender.