Strombowli wint Mijn Pop-Up

De zusjes Chloé en Magali hebben met hun restaurant Strombowli het derde seizoen van Mijn Pop-Uprestaurant gewonnen. Hun concept van "sicilian bowl food" levert hen zo de hoofprijs op van maar liefst 100.000 euro. In de finale versloegen ze Willem en Miette van Jalapeño Loco.

Ook bij de jury viel Strombowli het meest in de smaak, al was het een dubbeltje op zijn kant. Zowel Sepideh Sedaghatnia als Gert Verhulst vonden het concept van Chloé en Magali eruit springen. Sergio Herman koos dan weer voor Jalapeño Loco. Maar het was het publiek dat de winnaar mocht kiezen, en ook daar had Strombowli dus de voorkeur. De prijs van 100.000 euro kunnen de zusjes nu gebruiken als startkapitaal voor een eigen zaak.

Dit was parcours van Strombowli
Aan het begin van het seizoen stelden alle duo’s zich kort voor aan VTM NIEUWS. De Limburgse Chloé en Magali zagen toen al heel duidelijk hoe ze hun gasten zouden verwelkomen: grillen, roken, barbecue en smoking. Ze wilden gerechten, smaken en kruiden serveren van over de hele wereld.

En dan was het zover. De duo's werden naar een stad gestuurd om hun eigen restaurant uit de grond te stampen. Het liefst was Magali in Limburg gebleven, maar het werd... Kortrijk. Dat nieuws kwam duidelijk hard aan.

Het concept ‘heat’ van Chloé en Magali werd door de jury niet echt enthousiast onthaald. Daarom besloten de zusjes hun idee bij te schaven: de ‘Sicilian bowl food’ was geboren.

Het begon met vallen en opstaan voor de zusjes uit Limburg, maar de evolutie van Strombowli was duidelijk merkbaar.

In een wedstrijd is slechts één team de beste en dus kan er ook maar één duo met 100.000 euro naar huis. De jury was alvast enorm benieuwd naar de toekomstplannen van de twee finalisten na ‘Mijn Pop-uprestaurant 2016’.