Rode Neuzen Dag krijgt dit jaar vervolg

VTM, Qmusic en Belfius slaan, vroeger dan verwacht, dit jaar opnieuw de handen in elkaar om Vlaanderen te mobiliseren voor de tweede editie van Rode Neuzen Dag op 3 december 2016. Het doel van de benefiet is, net zoals vorig jaar, jongeren met psychologische problemen meer ondersteuning te bieden en het taboe errond te doorbreken. 

Vorig jaar organiseerden VTM, Qmusic en Belfius voor het eerst Rode Neuzen Dag. De eerste editie was een groot succes en bracht 3.858.814 euro op. Aangezien de nood rond de problematiek enorm hoogt blijft, zal ook de tweede editie rond dit thema draaien. 

"Grenzen verlegd"
"De eerste Rode Neuzen Dag heeft ieders verwachtingen overtroffen", aldus Peter Bossaert, CEO van MEDIALAAN. "We hebben vooral een steentje bijgedragen in de bespreekbaarheid van toch een moeilijk onderwerp. Het mooiste compliment kwam van Peter Adriaenssens die vertelde dat jongeren het nu hebben over een ‘Rode Neuzenprobleem’. Zo praten ze er makkelijker over. Dit sterkt ons in de overtuiging om dit jaar al een tweede editie te organiseren.”

Ook Belfius is enthousiast over de nieuwe jaargang. “De eerste editie heeft grenzen verlegd", zegt  Marc Raisière, CEO Belfius. "Kansen geven aan wie er minder krijgt, hoort dan wel bij het DNA van een sociaal-geëngageerde onderneming zoals Belfius, het was toch hartverwarmend om te zien hoe sterk de problematiek onze Belfiusmedewerkers aangreep. Ook onze klanten droegen hun steentje bij. Ik ben hen dankbaar voor zoveel  enthousiasme en ook Belfius gaat opnieuw voluit voor een tweede editie.”

Nieuwe acties
Rode Neuzen Dag roept ook dit jaar opnieuw heel Vlaanderen op om Rode Neuzen te (ver)kopen en iets geks of leuks te doen om geld in te zamelen. Zo werden er vorig jaar 351.653 Rode Neuzen verkocht en meer dan 1.600 ludieke acties georganiseerd. Iedereen die zich nu al wil pre-registeren om iets te doen voor Rode Neuzen Dag, kan vanaf vandaag terecht op rodeneuzendag.be. De nieuwe editie vindt dit jaar plaats op 3 december.  

Bekijk ook: