De hashtag van 2015 is...

De hashtags #jobs, #Quran en #ISIS zijn het afgelopen jaar het meest gebruikt op het sociaal netwerk Twitter, zo maakte de microblog bekend in een persbericht. De hashtags #PrayForParis, #CharlieHebdo, #JeSuisCharlie en #BlackLivesMatter staan eveneens in de top tien van wereldwijde trends in de categorie actualiteit.

Onder de sociale tendensen van het afgelopen jaar vallen #JeSuisParis, #HomeToVote, #LoveWins, #RefugeesWelcome, #IStandWithAhmed en ook #BrusselsLockDown op. In België was #KCA (Kids Choice Awards) de sterkste tendens. De goede resultaten van de Rode Duivels bekoorden eveneens de Twitter-gebruikers. In België was de hashtag #football de op twee na populairste.

Zowel in de Belgische als de wereldwijde lijst valt de hashtag #jobs op. Interimagentschappen, recruiters en bedrijven deelden talrijk hun vacante posten op het sociaal netwerk. Twitter telt 320 miljoen maandelijks actieve gebruikers. Dagelijks worden ongeveer 500 miljoen tweets de wijde wereld in gestuurd.