Snapchat zit Facebook op de hielen

Het gaat heel goed met Snapchat. Op dit moment worden er dagelijks 6 miljard filmpjes via de applicatie bekeken, terwijl dit een half jaar geleden nog ‘maar’ 2 miljard keer per dag was. Het aantal views voor Snapchat is dus op een half jaar tijd verdrievoudigd. Dat meldt Financial Times.

Op de app kan je foto's of korte video's naar je vrienden sturen, die maar een korte tijd zichtbaar zijn. Door de verdrievoudiging wordt Snapchat een steeds grotere concurrent voor Facebook. De sociaalnetwerksite maakte vorige week ook haar cijfers bekend. Nu worden op Facebook dagelijks 8 miljard video’s bekeken, in april was dat nog 4 miljard.

Bij Snapchat gaat het natuurlijk alleen om filmpjes op de smartphone, terwijl bij Facebook ook de kijkers op computers meetellen. Ondanks dat Facebook vele malen groter is, groeit het aantal video’s dat via Snapchat bekeken wordt sneller.

Volg je Royalty en VTM al?

De Royalty-reporters brengen op de app live verslag uit van de koninklijke activiteiten. Op dit moment zijn de reporters in Ethiopië, waar ze koningin Mathilde volgen. Voeg ‘vtmroyalty’ toe.

Op het account van 'VTM.BE' kan je dan weer volgen wat de schermgezichten doen wanneer de camera’s niet draaien.