Finale K3 best bekeken sinds Wittekerke

Gemiddeld 1,7 miljoen Vlamingen hebben vrijdag op VTM naar de finale van 'K3 zoekt K3' gekeken. Dat meldt de commerciële zender maandag. Volgens VTM is de show het best bekeken VTM-programma van de voorbije 20 jaar.

De show haalde 71,1 procent in de commercieel belangrijke doelgroep van 18- tot 54-jarigen. Volgens VTM ging het vooral om jonge mensen. Zo keek 76,4 procent van de 18- tot 44-jarigen. Op het einde, toen de nieuwe K3's werden bekendgemaakt, piekte de show naar een hoogtepunt: 1,9 miljoen kijkers. Daarmee is het programma het beste bekeken programma sinds een aflevering van Wittekerke uit 1996, die haalde 1.757.000 kijkers. 

Nog volgens VTM ging het ook op Twitter hard. Met 170.000 verstuurde tweets op de dag van de finale was de show 'world wide trending' op de tweede plaats. Ten slotte werden zaterdag nog 865.000 online video's van de show bekeken.