JIM verdwijnt, nieuwe jongerenaanpak

Muziekzender JIM verdwijnt op 18 december na 14 jaar van het scherm. Dat heeft moederbedrijf MEDIALAAN vandaag bekendgemaakt. De jongerenzender wordt vervangen door een nieuw, innovatief en multimediaal productiehuis. Daarmee blijft Medialaan mikken op jongeren, maar niet langer via een klassiek, lineair televisiekanaal. Op televisie wordt het signaal van JIM vanaf 19 december ingevuld door een nieuwe kinderzender.

“Het tijdperk van de lineaire jongerenzenders loopt op zijn einde”, zegt Erwin Deckers van MEDIALAAN. “Dat zien we aan het kijkgedrag van jongeren. Om futereproof te blijven hebben we daarom beslist te stoppen met JIM en voor een totaal nieuwe aanpak naar jongeren te kiezen.”

Jong en creatief productiehuis

MEDIALAAN verwijst naar de wens van jongeren om op andere manier programma’s te consumeren. “Deze doelgroep wil op een andere manier bediend worden en wij volgen hen daarin. jongeren willen geen vaste stek meer”, zegt Deckers. “Enerzijds door programma’s aan te bieden op alle mogelijke platformen. Anderzijds door een nieuw soort videocontent aan te bieden.”

Dat laatste zal gebeuren door een nieuw op te richten productiehuis binnen Medialaan. “Daar krijgt jong en creatief talent een plaats. Ze zullen unieke online content creëren voor al onze merken. We maken We maken hiervoor gebruik van alle innovatieve technieken die er tegenwoordig bestaan. Het productiehuis zal ook nieuwe online formats bedenken, specifiek gericht op de jongerendoelgroep. Daarnaast willen we hiermee jong talent opleiden, begeleiden en alle mogelijke kansen geven.”