Opvallend: Lidl verkoopt nu ook... BMW's

Bij Lidl kunt u binnenkort ook terecht voor… auto’s. Het kan gek klinken, maar de supermarktketen kondigde aan dat ze jaarlijks 10.000 BMW’s zal verkopen. Dat meldt het Duitse maandblad Manager Magazin.

Lidl stapte voor de aankoop van haar bedrijfswagens recent over van Audi naar BMW. De voornaamste reden hiervoor is de korting van 48 tot 50 procent die ze krijgen bij de aankoop van nieuwe BMW-dieselwagens. Voordien kochten ze bij Audi jaarlijks ongeveer 4.000 wagens aan die anderhalf jaar dienst deden. Bij BMW zullen ze jaarlijks ongeveer 10.000 wagens aankopen, maar deze worden al na een half jaar verkocht, aan klanten dus.

Voorheen werden de afgedankte bedrijfswagens van Lidl verkocht op veilingen waartoe alleen erkende Audi-dealers toegang hadden. Van BMW kreeg Lidl nu dus de toestemming om de tweedehandswagens in eigen beheer te verkopen, wat door Audi niet toegelaten werd.

Niet in België
Voorlopig start het nieuwe project van Lidl uitsluitend in Duitsland. Isabelle Colbrandt, hoofd communicatie en PR bij Lidl België, vertelde aan VTM Nieuws dat de keten voorlopig geen plannen heeft om dit project uit te breiden naar andere Europese landen.

Het is trouwens niet de eerste keer dat Lidl tracht te stunten met een opvallend nieuw aanbod. Sinds vorig jaar brengt de supermarktketen ook kledij op de markt die ontworpen werd door topmodel Heidi Klum. Ondertussen zijn er al drie collecties verschenen in samenwerking met Klum.