Deze confronterende spot ziet u straks op tv

20 miljoen mensen in Zuid-Soedan, Jemen, Somalië en Nigeria lijden honger en bijna anderhalf miljoen kinderen zijn ernstig ondervoed. Het Consortium 12-12 start vandaag met een spotcampagne die vraagt om te doneren voor noodhulp. De spot zal de komende drie weken te zien zijn op de Vlaamse omroepen van Medialaan, VRT en SBS. 

"De sense of urgency is groot. We moeten nú handelen. Dit gaat over kinderen die honger lijden en morgen kunnen sterven als wij niet helpen. We danken de tv- en radiozenders voor hun steun.  Hoe meer mensen we bij ons kunnen bereiken en overtuigen, des te meer mensen we ginder kunnen redden", zegt Philippe Henon, woordvoerder 12-12. 

Bij Medialaan blijft VTM NIEUWS de humanitaire catastrofe in de hoorn van Afrika verder op de voet volgen. VTM NIEUWS-journalist Robin Ramaekers was vorige week meteen ter plaatse in de afgelegen gebieden die het zwaarst getroffen zijn. 

Ook de nieuwsredactie van Qmusic en Joe blijft aandacht besteden aan de problematiek in Afrika. Het Qmusic-ochtendduo Sam De Bruyn & Heidi Van Tielen deed vorige week vrijdag al een actie: ze zwegen drie uur lang niet tijdens hun ochtendshow, muziek kon enkel aangevraagd worden in ruil voor een donatie aan 12-12. Met succes: het consortium noteerde een piek tijdens die ochtendshow, elke twee minuten kwam er een storting binnen.