Ryanair wil af van slecht imago

De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair wil af van haar slecht imago. Dat heeft Michael O’Leary, de topman van Ryanair, gezegd tijdens een vergadering met de aandeelhouders. Het is voor het eerst dat O'Leary toegeeft dat de "macho"-reputatie wel eens een probleem zou kunnen vormen.

Ryanair staat bekend als een van de goedkoopste Europese prijsvechters. De luchtvaartmaatschappij heeft ook de reputatie dat zij klanten voor het kleinste probleem meteen een extra toeslag aanrekent, bijvoorbeeld bij een verkeerd gespelde naam op een ticket, of als een koffer net iets groter of zwaarder is dan toegestaan.

De Ierse luchtvaartmaatschappij werd deze week door de lezers van het Britse weekblad "Which?" nog verkozen als "slechtste merk".  O'Leary erkende ook nog dat Ryanair met zijn strikte naleving van de regels "mensen onnodig pissig kan maken" en "dat moet worden vermeden". Hij beloofde daar het komende jaar werk van te maken.  

Concreet zal de website worden aangepast, komt er een nieuw team om klachtenmails te beantwoorden en zullen de bagageregels worden versoepeld. O'Leary beklemtoonde tegelijk dat er bij het management niets wijzigt, hij blijft gewoon op post.