Weer elektrocutie door iPhone

In China is een dertigjarige man geëlektrocuteerd en zwaargewond geraakt toen hij zijn iPhone aan het opladen was. Het slachtoffer ligt in een coma in een ziekenhuis in Peking. Dat melden de Chinese staatsmedia.

De elektrocutie gebeurde al op 8 juli, toen de man de iPhone oplaadde met een oplader die niet door fabrikant Apple is goedgekeurd, zo vertelde de zus van het slachtoffer. Ook zij kreeg een schok toen ze de oplader loskoppelde, maar bleef ongedeerd. Bij aankomst van de hulpverleners had haar broer een hartstilstand gekregen. Volgens dokters kan de 30-jarige zonder hulp ademen, maar ligt hij een week na het voorval nog steeds in een coma.

Maandag deelde Apple mee een onderzoek te zullen opstarten rond een 23-jarige Chinese vrouw, die ook gestorven zou zijn door elektrocutie toen ze aan het telefoneren was terwijl ze haar iPhone aan het opladen was. Ook zij zou een lader hebben gebruikt die niet door de fabrikant is goedgekeurd.