Is dit de McDonald's van de toekomst?

In het Amerikaanse St. Joseph (Missouri) is de “McDonald’s van de toekomst” geopend. Het restaurant biedt een voorsmaakje van hoe alle vestigingen van de fastfoodketen er in de toekomst zullen uitzien. De grootste nieuwigheden zijn zelfbediening, slaburgers en “eindeloos frieten”.

Als je het restaurant binnenwandelt, is de grootste verandering dat je geen klassieke kassa’s meer ziet. In de plaats daarvan staan er touchscreens, waarop je zelf je bestelling invoert. Intussen kan je alvast aan een tafeltje gaan zitten tot je bestelling wordt geserveerd.

Slawraps en frieten
Op de kaart staan ook totaal nieuwe en gezondere ingrediënten zoals ‘slawraps’ en guacamole. Als compensatie zijn er wel “endless fries”, frieten à volonté dus. Dat laatste wordt wel enkel uitgetest tijdens de eerste maanden van het restaurant.

Imago
De ‘flagship store’ in Missouri moet tonen welke richting McDonald’s uit wil en maakt deel uit van een bredere imagocampagne. In plaats van een ordinaire fastfoodketen wil McDo “fast-casual” worden en een échte restaurantervaring aanbieden. Zo volgt het succesvollere spelers als Chipotle en Panera.

Lees ook: McDonald's gooit menu helemaal om.