"Condoomreclame 21 orgasmes mag niet"

Reclame voeren voor condooms met als reclameslogan "goed voor 21 orgasmes" mag niet als het pakketje slechts zeven rubbertjes bevat. Dat besluit is donderdag door een rechtbank in Düsseldorf bekrachtigd. Het bedrijf dat met de sjoemelreclame op de proppen kwam, is het Berlijnse Einhorn (Eenhoorn).

Volgens de rechter is de reclame misleidend en dreigt ze onwetende jongeren ertoe aan te zetten, preservatieven te hergebruiken. Einhorn was reeds in augustus voor die reclame veroordeeld, maar krijgt nu definitief het dekseltje op de kop. De condoomfabrikant argumenteerde, vergeefs, dat de slogan "enkel om te lachen was".

Overigens houdt het bedrijf voet bij stuk. Met de Eenhoorn-condoom kan meer dan één orgasme bereikt worden, op de wiskundige voorwaarde dat het fysieke toppunt van zowel man als vrouw geteld wordt. Uiteraard zitten we dan nog steeds maar aan 14 hoogtepunten.

Voorts stelt het bedrijf uit Berlijn dat op de verpakking duidelijk gewaarschuwd wordt dat de condooms na eenmalig gebruik niet meer fit voor de dienst zijn. Tegen Einhorn was oorspronkelijk klacht ingediend door condoomconcurrent Fair Squared uit Keulen die het houdt bij "1 man, 1 condoom, 1 orgasme".