Greenpeace viseert opnieuw charcuterie

Milieuorganisatie Greenpeace heeft een nieuwe video gelanceerd waarin ze charcuterie voor kinderen aanvallen. In een vorige campagne haalde Greenpeace zich de woede van Studio 100 op de hals omdat ze een rokende Maya De Bij gebruikten.

Na die vorige campagne liet Studio 100 de video’s van Greenpeace verwijderen en eiste excuses van de organisatie. Die kwamen er niet en nog wat later dagvaardde Studio 100 hen voor een procedure in kortgeding. Greenpeace reageerde en zei bij monde van hun advocaat dat ze zich niet zouden laten intimideren.

Studio 100
En dat blijkt nu, want vandaag lanceert Greenpeace een nieuwe video. Dit keer is er niet expliciet een figuurtje of een product van Studio 100 in beeld, maar de geblurde boterhamworst doet wel vermoeden dat opnieuw het bedrijf van Gert Verhulst en Hans Bourlon wordt geviseerd.

Bij Studio 100 zijn ze niet opgezet met het nieuwe filmpje. Grote baas Hans Bourlon vindt het jammer dat Greenpeace hen opnieuw aanvalt - wat ze zeggen klopt ook niet, zegt hij. Studio 100 gaan wel nog geen nieuwe stappen ondernemen, omdat de vorige zaak rond Maya de Bij nog loopt.

Bekijk hier de nieuwe video:

Bekijk ook: