Elektrische fiets vat vuur, flat onbewoonbaar

In een flatgebouw in Assebroek, een deelgemeente van Brugge, is de batterij van een elektrische fiets in brand gevlogen. De flat is daardoor volledig uitgebrand en het hele gebouw moest geëvacueerd worden. 

Rond 7.45 uur kreeg de brandweer van Brugge een oproep over een brand in een appartement in Assebroek. De brand ontstond op het gelijkvloers van het flatgebouw. Een bewoner was daar een elektrische fiets aan het opladen. 

Tijdens het opladen zou de batterij van de fiets in brand gevlogen zijn. De flat is daardoor volledig uitgebrand en er ontstond ook veel rook. Daardoor werd het volledige gebouw, met een vijftigtal bewoners, ontruimd. 

De brandweer kreeg het vuur snel onder controle en kon verhinderen dat de andere flats beschadigd werden. Het appartement waar de brand ontstond is wel onbewoonbaar verklaard. De bewoners van de andere flats zullen wel snel naar hun woning kunnen terugkeren.