Jongen (16) stierf aan overdosis xtc

De jongen van zestien die afgelopen weekend onwel is geworden in discotheek The Oh in Oostende en nadien stierf in het ziekenhuis, is bezweken aan een overdosis xtc. Dat meldt het parket van Brugge. Er wordt nu onderzocht van wie de jongen de drugs kreeg.

Eerst werd gedacht dat iemand iets in het drankje van de jongen zou hebben gedaan, maar nu blijkt dat hij zelf een overdosis heeft genomen.

Uit de autopsie blijkt nog dat de jongen geen sporen van geweld vertoonde. Tijdens het onderzoek werden er al pillen aangetroffen in de vorm van dominosteentjes. “Dit blijken zeer gevaarlijke drugs te zijn met kennelijk een hoge concentratie”, klinkt het bij het parket.