N-VA gooit op 24 mei bom op sociale media

N-VA zal de dag voor de verkiezingen een bommetje gooien op de sociale media. De partij lanceert een actie waarbij het dezelfde boodschap door zoveel mogelijk mensen wil laten delen via Twitter en Facebook. Het doel is groot: de boodschap tot bij honderdduizenden mensen krijgen.

“Kiest u voor het N-VA-model of voor het PS-model?”, dat is de boodschap dat N-VA op 24 mei om 9 uur de wereld zal insturen. De partij gebruikt daarvoor de tool Thunderclap. Als je je daarop inschrijft, zal ook jouw account de boodschap op het afgesproken moment lanceren, zodat al jouw volgers het te zien krijgen. En zo moet er dus een schok op de sociale media ontstaan.

Met de 550 deelnemers die zich nu al hebben ingeschreven, is er een potentieel bereik van 270.000 Vlamingen. De garantie dat iedereen die dag op dat moment zijn profiel raadpleegt, is er niet. Maar hoe meer mensen zich inschrijven, hoe groter het potentieel.

N-VA zet zo nog eens in op de sociale media. De partij trok een grote som geld uit voor een online advertentiecampagne en de Youtube-filmpjes van de N-VA-militanten gingen viraal. Het netwerk dat daardoor al gecreëerd is, wordt nu aangesproken om de N-VA-boodschap te verspreiden.