Koppeltje overleden aan CO-vergiftiging

Een jong koppel, beide zestien jaar oud, zijn samen gestorven aan koolstofmonoxidevergiftiging. Het drama speelde zich af in de badkamer van het ouderlijk huis van één van hen in Anderlecht. Een familielid trof de twee tieners zondagochtend dood aan. Dat meldt de politie van de zone Brussel-Zuid.

Het koppel was alleen thuis. Uit de eerste vaststellingen blijkt dat ze overleden zijn aan een CO-intoxicatie, het gevolg van een defecte boiler in de badkamer.

 

De brandweer van Brussel herinnert er naar aanleiding van dit drama aan om bij gebruik van een boiler de ruimte steeds voldoende te verluchten. Het verbrandingsapparaat moet ook regelmatig onderhouden worden, luidt het. CO-vergiftiging wordt ook wel een stille moordenaar genoemd, omdat het gas kleur- en geurloos is en dus amper wordt opgemerkt.