9 mensen onwel door CO tijdens kerstfeest

In een appartement in Nieuwpoort zijn op kerstavond negen mensen van dezelfde familie onwel geworden door CO-vergiftiging. Dat meldt de brandweer van Nieuwpoort. De hele familie is uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht, maar iedereen was bij bewustzijn.

De familie had een appartement op de Zeedijk gehuurd om samen Kerstmis te vieren. In de loop van de avond begon iedereen zich onwel te voelen. De familie kon zelf de hulpdiensten verwittigen.

De brandweer van Nieuwpoort stelde vast dat de negen mensen

 

getroffen waren door koolstofmonoxidevergiftiging. "Vermoedelijk was een slecht werkende bulex de oorzaak", aldus adjudant Luc David. "Drie ambulances en de MUG kwamen ter plaatse om de mensen naar het ziekenhuis van Veurne over te brengen."