NMBS nu ook op Twitter

De NMBS lanceert vandaag zijn officiële Twitter-account. Bedoeling is om informatie te delen met de reizigers en ook om de conversatie aan te gaan met kritische twitteraars. Dat meldt Metro.

De naam van het officiële kanaal wordt @NMBS. De bedoeling is om de reizigers snel te informeren. De openbaarvervoersmaatschappij heeft al een aantal mobiele toepassingen, de Twitter-feed vormt daar een aanvulling op. De dienst is te bereiken van 6 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds. Een team van medewerkers stuurt updates de wereld in.

De bedoeling is om reizigers in real time informatie te geven over hun reisweg of over voorvallen in de treinstations die van invloed kunnen zijn op het traject. Het is ook de bedoeling dat de reizigers met hun vragen op de account terechtkunnen. De NMBS belooft om in conversatie te gaan, bijvoorbeeld met reizigers die ergens vastzitten op de trein.

De eerste tweet werd om 6.00u verstuurd door CEO Marc Descheemaeker. Hij stuurde er meteen ook een promofilmpje bij om reizigers warm te maken om via Twitter met de NMBS te communiceren. Bekijk de tweet en het filmpje hier.