Twee gewonden brand gasbel

In een woning in Verviers zijn een vader en zijn zoon gewond geraakt toen een gasbel in brand vloog. De vader werd met zware verwondingen naar het brandwondencentrum in Luik gebracht, de zoon is er minder erg aan toe.

De brandweer van Verviers werd opgeroepen voor een gasexplosie. Toen ze ter plaatse kwamen, zagen de brandweermannen dat er zich geen ontploffing had voorgedaan, maar dat een gasbel in brand was gevlogen toen de inwoner aan het werken was aan zijn gasinstallatie. "De man was aan het werken aan een leiding naar zijn gasinstallatie. Hij had het gas afgesloten, maar er was toch nog wat gas overgebleven, en dat is in brand gevlogen", aldus de brandweer van Verviers. "De man raakte zwaar verbrand, zijn zoon, die bij hem was, raakte ook gewond."