TML-TV lokte 16,8 miljoen kijkers

Tomorrowland TV, het Youtube-kanaal dat eind juli een deel van het populaire dance-festival Tomorrowland live uitzond, heeft op drie dagen zo’n 16,8 miljoen mensen gelokt. Dat is een verdubbeling met vorig jaar, toen het gedurende het festival 8,2 miljoen kijkers lokte. De organisatie spreekt van een ongezien succes.

Gemiddeld keken er permanent 300.000 unieke bezoekers naar de live-uitzendingen, gedurende 21 minuten. Tomorrowland TV trok kijkers uit 191 landen. Brazilië, Spanje, België, Mexico en de Verenigde Staten waren de vijf populairste landen.

Ook het nieuwe initiatief Tomorrowland Radio was een overdonderend succes. Via Tomorrowland Radio konden muziekliefhebbers die geen ticket hadden wereldwijd op de radio frequentie meeluisteren. Per festivaldag werd er een 12 uur durende radio-uitzending gemaakt, waarvan internationale radiostations enkele uren konden uitzenden. In 40 landen was Tomorrowland Radio te beluisteren.

De website van Tomorrowland Radio werden door zo’n 2,4 miljoen unieke luisteraars bezocht. Dit was exclusief alle luisteraars via de verschillende radiofrequenties in alle landen. Online stond Spanje op de eerste plaats met 37% van het luisteraandeel. Daarnaast hadden Brazilië en Mexico het grootste publiek. Voor al deze landen werden speciale uitzending in de eigen taal gemaakt wat duidelijk een succesfactor was. Opvallend: Er was zelfs een luisteraar uit het Vaticaanstad.

Ook de website van Tomorrowland zelf, kreeg het zwaar te verduren met 1,9 miljoen unieke views per dag was het veruit de drukst bezocht Belgische site.