Dit betekent fusie Delhaize voor u

Door de fusie tussen Ahold en Delhaize zullen de producten in de winkel “zeker goedkoper worden”. Dat zegt supermarktenspecialist van RetailDetail Jorg Snoeck aan VTM Nieuws. Verder zal de consument weinig merken van de samensmelting: de winkels van Delhaize of Albert Heijn zullen niet veranderen.

Zaterdag werd de fusie tussen Ahold en Delhaize afgerond en dat zal de klant wellicht voelen in zijn portemonnee. Doordat beide winkelketens nu gaan samenwerken, kunnen ze nu beter over de prijzen onderhandelen. “Onze producten zullen zeker goedkoper worden, want we hebben een veel groter aankoopvolume en we kunnen dus beter de prijzen bedingen”, aldus supermarktenspecialist Snoeck.

Al wil dat niet zeggen dat er meteen andere producten in de winkelrekken zullen liggen. “We blijven de kwaliteit hoog in het vaandel dragen, dus we gaan onze producten zeker niet zomaar aanpassen omdat het een kwestie van prijs is”, besluit Snoeck. Ook aan het logo en aan de inrichting van de winkels zal weinig tot niets veranderen.

Verdwijnt Albert Heijn?
De kans bestaat dat de consumenten de fusie na verloop van tijd wel zullen voelen, want specialisten zien Albert Heijn op termijn mogelijk verdwijnen uit ons land. "Het meest evidente is dat Albert Heijn verdwijnt en wordt geïntegreerd in het grotere Delhaize. Een tweede scenario is dat Albert Heijn blijft, maar dan moet er enorm veel geïnvesteerd worden in het netwerk", zegt Snoeck.