Man stikt in eten in Italiaans restaurant

Een 80-jarige man is zaterdagavond in zijn voedsel gestikt toen hij zat te eten in het Italiaanse restaurant Bari in Gent. Het personeel en een neuroloog, die aanwezig was in het restaurant, probeerden hem nog te helpen maar dat was tevergeefs.

De man zat met zijn vrouw een filet pur te eten in het restaurant in het centrum van Gent toen hij plots in ademnood geraakte. Volgens Regine Vandaele, bazin van het restaurant, kwam de man naar de toog lopen en deed hij teken dat hij zich niet goed voelde. Het personeel heeft onmiddellijk de heimlichgreep toegepast om de blokkade te verhelpen, maar dat lukte niet. Op dat moment zat ook een neuroloog te dineren in het restaurant. Die heeft de man eerst geïntubeerd en later geprobeerd om de man te reanimeren, maar ook dat kon niet baten.

De hulpdiensten waren heel snel ter plaatse maar konden niets meer doen om de man te redden. Hij overleed ter plaatse.

Het parket, de politie en de brandweer kwamen ter plaatse. De man was tachtig jaar oud.