2 mannen komen om bij woningbrand

In Ieper zijn vanmorgen rond 4u twee mannen omgekomen bij een brand in een woning in de Orchideeënlaan. Dat bevestigt de brandweer van Ieper aan VTM NIEUWS. Het vuur ontstond door een brandende sigaret die in de woonkamer lag.

Dat heeft de branddeskundige van het parket vastgesteld. De brand in het huis was in het begin redelijk hevig maar het vuur is uiteindelijk vanzelf gedoofd door de hevige rookontwikkeling. De brandweer moest dus niet meer blussen toen ze ter plaatse kwam. Binnenin de woning troffen de brandweerlieden de dode lichamen van twee mannen aan. Ze zijn gestikt door de rook. Het gaat om een bewoner van het huis en iemand die op bezoek was.

In het huis was ook de vrouw van de bewoner aanwezig, zij geraakte wel op tijd buiten en sloeg alarm. Ze werd met brandwonden overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis in Gent maar verkeert niet in levensgevaar.

De oorzaak van de brand is nog niet bekend. Het parket onderzoekt de zaak.