Proximus investeert in toekomst

Proximus heeft een jaar vroeger dan verwacht aangeknoopt met groei. Dat blijkt uit de jaarresultaten van het bedrijf. Topvrouw Dominique Leroy lanceerde kort na haar aantreden in 2014 de strategie "Fit For Growth" die het telecombedrijf tegen 2016 weer moest doen groeien. Die doelstelling is dus nu al gerealiseerd. Bovendien zal het bedrijf dit jaar nog 1 miljard euro in zijn netwerk investeren. Dat zegt CEO Dominique Leroy.

Voor 2016 streeft het bedrijf naar "een aanhoudende duurzame opbrengsten- en ebitdagroei". Om de groei op lange termijn te verzekeren, heeft Proximus beslist de investeringen in het vaste netwerk op te voeren en speciaal te focussen op de supersnelle internetverbindingen (Fiber) voor bedrijven.

Proximus is van plan om voor het boekjaar 2015 een brutodividend van 1,5 euro uit te keren, net zoals voor 2014. Ook voor het lopende boekjaar wil het bedrijf dat niveau aanhouden.