Vrouw komt om bij brand in Kortemark

In Kortemark is vannacht een vrouw van 71 gestorven na een brand in haar huis. Haar zoon van 49 werd naar het ziekenhuis overgebracht.

Toen de brandweer aankwam bij het huis in de Ichtegemstraat, sloegen de vlammen al uit de ramen aan de achterkant. "Een man kwam ons meteen zeggen dat zijn moeder nog binnen was", zegt luitenant David Vanden Eynde van de brandweer van Kortemark. "We zijn direct naar binnen gegaan, maar konden de vrouw niet meer redden. Ze lag dood in de woonkamer."

De zoon merkte de brand meteen op toen hij vannacht thuiskwam. Hij is zelf nog naar binnen proberen te gaan, maar dat lukte niet. Omdat hij te veel rook had ingeademd, werd hij naar het ziekenhuis gebracht. "We hadden het vuur snel onder controle, maar toch is er heel wat schade in het huis", zegt Vanden Eynde nog. Het is op dit moment nog onduidelijk wat de brand precies heeft veroorzaakt.