Paniek in school voor plas water

In een internationale school in Sint-Genesius-Rode was er vanochtend even paniek, omdat er rook ontstaan was en er een plas kleurloze vloeistof lag. Aangezien het incident zich voordeed in een chemielabo kon dat wijzen op een chemisch product en kwam de brandweer in groten getale ter plaatse.

“Uiteindelijk bleek dat de verwarmingsinstallatie oververhit was geraakt en dat de verwarmingsleiding in het lokaal het begeven had. Daarop kwam er stoom vrij, die achteraf water werd”, zegt Koen Roesems, majoor van de brandweerzone Vlaams-Brabant-West. “Vijfentwintig manschappen kwamen ter plaatse. Achteraf bekeken was dat voor niets, maar dat weet je niet op voorhand.”

Het was personeel van de school dat alarm had geslagen. Twee mensen werden onwel en zijn afgevoerd naar het ziekenhuis. “Maar dat kan niets te maken hebben met de waterdamp. Vermoedelijk was het eerder een paniekreactie”, zegt Koen Roesems. Er waren geen leerlingen aanwezig in de school.