Ryanair is ambitieus voor Belgische markt

Vliegtuigmaatschappij Ryanair is ambitieus voor haar toekomst in ons land. Het bedrijf wil volgend jaar met twintig procent groeien, tot acht miljoen passagiers, waarvan zes miljoen enkel in Charleroi. Het wil daarvoor meer vluchten maar ook nieuwe bestemmingen toevoegen aan het aanbod.

“Het model dat we in jullie land hebben opgezet, met een luchthaven gebaseerd op toerisme in Charleroi en een op business in Zaventem werkt heel goed”, vertelt Kenny Jacobs, marketingdirecteur bij Ryanair aan de krant La Libre Belgique. “We beschikken momenteel over 22 procent van de markt in België, maar willen daar snel dertig procent van maken.”

Vanuit Brussels Airport wil de vliegmaatschappij meer bestemmingen naar de grote Europese luchthavens en meer vluchten naar Italië en Spanje aanbieden. Ryanair mikt ook op Scandinavië en Duitsland in haar zakensegment. Vanuit Charleroi wil het nieuwe bestemmingen naar het Middellandse Zeegebied toevoegen.