Einde dreigt voor BOB-campagnes

Het Belgisch Instituut Voor Verkeersveiligheid (BIVV) krijgt voorlopig geen groen licht om in Vlaanderen nieuwe BOB-campagnes uit te werken. Na twintig jaar dreigt er daarmee een einde te komen aan de bekende campagnes tegen dronken rijden. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

Sinds begin 2015 is de organisatie van campagnes rond verkeersveiligheid in handen van de gewesten. Het BIVV heeft meteen zijn diensten aangeboden, maar kreeg tot op vandaag nog geen antwoord. “Bij het kabinet Weyts valt te horen dat ze eerst de resultaten van een aanbesteding afwachten”, aldus CEO Karin Genoe. Vlaanderen heeft eind vorig jaar inderdaad een opdracht gegeven mediacampagnes rond veiligheid in 2015 uit te schrijven. Volgens Weyts zijn echter meerdere organisaties kandidaat.

Als een andere organisatie de campagne mag uitwerken, is dat hoogstwaarschijnlijk de doodsteek voor de bekende BOB-campagnes. “Wij zijn private eigenaar van het merk BOB. We hebben een voordelig en interessant voorstel gedaan aan de gewesten. Het is afwachten of het BIVV met BOB nog een rol van betekenis gaat spelen.”