Dit is het nieuwe logo van Proximus

Proximus heeft een nieuw logo. Dat stelt het telecombedrijf eigenlijk pas morgen officieel voor, maar lekte vandaag al uit in de pers. Proximus laat vanaf nu de merknaam Belgacom varen en brengt alle activiteiten onder de noemer Proximus.

Het computerblad Datanews kon een intern document, met daarbij het logo, al inkijken voor de officiële voorstelling van het nieuwe logo. Wat het meest in het oog springt is de X, die een “oneindige beweging” moet vormen.

Die X wordt een visueel aspect in de gehele communicatie van Proximus. Het symbool moet “de speelsheid en het enthousiasme” tonen waarmee het bedrijf aan de slag gaat en kan bovendien verschillende vormen aannemen.

Belgacom verdwijnt onder noemer Proximus

De kleuren van het logo zijn een combinatie van het paars dat we reeds kennen van Proximus en het lichtblauwe uit het Belgacomlogo. Belgacom wordt voortaan niet meer als afzonderlijk merk uitgespeeld door het telecombedrijf, maar komt mee onder de noemer Proximus.

“Het is normaal dat er voor één merk wordt gekozen in een wereld waarin de grenzen tussen vast en mobiel, en tussen vast en IT steeds meer vervagen”, citeert Datanews het bedrijf.