Lanceert Durex auberginecondooms?

Condoomfabrikant Durex zegt dat het binnenkort een reeks condooms met auberginesmaak lanceert. Op die manier komt het bedrijf tegemoet aan de trend waarbij jongeren aubergine-emoji’s steeds vaker gebruiken met seksuele bijbedoelingen, klinkt het.

Klinkt absurd? Dat is het natuurlijk ook. De auberginecondooms komen er niet echt, maar met deze campagne wil Durex op een ludieke manier reageren op het feit dat er nog steeds geen condoomemoji bestaat. Het bedrijf ijvert daar al lang voor, en had zelfs een officieel voorstel ingediend bij Unicode, de instantie die digitale communicatie stroomlijnt en beslist welke emoji’s er gebruikt worden.

Condoomemoji
Steeds vaker wordt de aubergine-emoji in bijvoorbeeld Whatsapp- of Facebookberichten gebruikt om het over seks te hebben, omdat de aubergine doet denken aan het mannelijke geslachtsorgaan. “Als we condooms niet dichter bij emoji’s kunnen brengen, dan brengen we de emoji’s dichter bij de condooms”, zegt het bedrijf.

“Durex weet dat er geen plaats is voor aubergines als het over veilige seks gaat. Het is eigenlijk even twijfelachtig als de beslissing om geen emoji voor veilige seks te introduceren en zo jonge mensen de mogelijkheid te geven daarover te praten in een taal waar ze zich goed bij voelen”, zo staat te lezen in een persbericht.