25 dollar om bij Samsung te blijven

Technologiegigant Samsung is een charmeoffensief begonnen nadat toestellen van zijn nieuwste smartphonemodel batterijproblemen ondervonden en zelfs konden ontploffen. Amerikaanse klanten die hun toestel inwisselen voor een nieuw model, krijgen nu een waardebon van 25 dollar. Daarmee wil het bedrijf voorkomen dat klanten massaal overstappen naar de concurrentie.

De Galaxy Note 7 moest het nieuwe paradepaardje van Samsung worden, maar amper enkele weken na de lancering zag het bedrijf zich al genoodzaakt wereldwijd alle toestellen terug te roepen door fabricagefouten. Bij verschillende klanten zou de batterij van het toestel in brand gevlogen zijn, of zou de smartphone ontploft zijn. Samsung moest uiteindelijk toegeven dat er in minstens 35 gevallen inderdaad problemen waren opgedoken.

De Amerikaanse tak van het Zuid-Koreaanse bedrijf biedt klanten nu een waardebon van 25 dollar als ze hun Note 7 inwisselen voor een nieuw toestel dat geen probleem zou mogen hebben. Klanten die overschakelen op een goedkoper model van Samsung, krijgen naast de waardebon ook het prijsverschil terugbetaald. In ons land is zo’n dergelijke actie niet opgezet, omdat de Note 7 hier nog niet verkrijgbaar was.

Samsung had al zo’n 2.5 miljoen toestellen verkocht. De totale kost van de terugroepactie zou kunnen oplopen tot 1 miljard dollar.

Bekijk ook: