Jetair verdubbelt aantal reisbureaus

Touroperator Jetair verdubbelt zijn reisbureaus. Dat schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws. Opmerkelijk in tijden waarin steeds meer Belgen online handelen en ING 595 kantoren laat verdwijnen. Volgens experts zal persoonlijk contact weer aan belang winnen.

Eind oktober krijgt Jetair niet alleen een nieuwe naam -TUI -, het reisbedrijf investeert ook circa dertig miljoen euro in vernieuwing. "Het aanbod wordt stevig uitgebreid", zegt general manager Dirk Van Holsbeke. "Daarnaast breiden we ons netwerk van reiskantoren uit van 68 naar 130."

Die komen op plaatsen waar veel volk passeert, zoals shoppingcentra. "Natuurlijk wordt online veel geboekt. Maar veel klanten komen nog altijd graag over de vloer. Niet alleen 50-plussers, óók jongeren. Het is een kwestie van prikkelen. Dat gaan wij nog meer doen. Zo vind je straks overal touchscreens, waarbij je bij een koffie bestemmingen kunt ontdekken, samen met een medewerker. Veel interesse? Dan kun je bij een verkoper effectief boeken."

Banken
Volgens retailspecialist Jorg Snoeck zijn banken zo ver nog niet. "Zij hebben nog geen formule gevonden om klanten beter te prikkelen. Zolang ze die niet hebben, zien ze het nut er niet van in om ongezellige kantoren open te houden."

Programma's